Razmisli & Strasti

Resurected

Puzl :: Join Puzl, the free website builder and improve your search engine ranking – build free website in the business network

leave a comment »

Puzl :: Join Puzl, the free website builder and improve your search engine ranking – build free website in the business network.

Advertisements

Written by venimus

6 октомври, 2011 at 10:16

Публикувано в Хейт

Гастрономия

with one comment

Тъй като коментарът ми за поста на Сабина, взе да става голям, реших да го направя още по-голям и да го пусна като статия.

Аз съм на 90% съгласен с нещата писани от Сабина, но не съм съгласен с теста с животните. Аз имам 2 котки (близнаци) и двете различни неща обичат. Осен това, добичето не е по-умно от човка, а и природно ядат всякакви боклуци, включително развалини. Не смятам, че ако котката ти яде нещо от казана и ти трябва да го ядеш. Също така, не съм противник на ГМО. Не само, че няма научно доказателство за вредата, то няма дори и логично такова. Вярно, че пропорциите на естествените съставки са различни, но и с био продуктите е същото. Да не говорим, че е нормално примерно цяла година може да не ядеш царевица, значи съставките в нея така или иначе не ги приемаш. Или обратното да ядеш нещо прекалено много, значи пренасищането пак не е от ГМО-то, а от начина ти на хранене. Човекът е достатъчно адаптивен за да се справя по естествен начин с дисбалансирането на храната. По-скоро за животните (с ограничена диета), ГМО може да е по-вредно от колкото за хората. Като споменах „био“, това е другата страна на монетата. Тук всичко е преекспонирано в обратната посока, Даваш 3 пъти повече за нещо, което няма никаква или минимална гаранция за качеството си. Няма абсолютно никакъв контрол на „био“ храните. Всичко се базира на „честна пионерска“. Понятието е толкова разтегливо, че до голяма степен се припокрива с „нормалните“ храни и дори с ГМО. Няма промишлена стока, която се прави със семената на баба ти – всичко е минало многогодишна селекция (което е ключово и при ГМО технологиите). Семената на баба ти дори са по-зле. Първо тя ги купува от производител на едро и после си ги заделя за следващата година без никаква технология и селекция. Тъй като произвежда малки количества и винаги ползва същите организми, след време те се израждат. Сигурно сте учили по биология за генетичното израждане. Но за да оцелее някакъв вид е нужно да има около 20000-50000 различни индивида, не мисля, че баба ти може да изкара и 100 корена домати и да вземе от всеки семена. Т.е. след 1-2 години, като и спадне продукцията тя ще си купи пак семена от магазина. Като я нападнат вредителите ще отиде да си купи копроцин и син камък. Ще хвърли и тор от животните, които са хранени с фураж (който е пълен с химия и лекарства). С две думи и баба ти не може да бъде „био“, даже и да иска. Единственият вариант е да ядеш саморасляк от гората, ако толкова държиш да няма химия. На времето се спука балона с нитратите, оказа се че не само не са вредни, но дори са и полезни, ама бързо се забрави шума около тях, пак тук таме се чува някой дето още вярва във вредата им. Същото ще стане и с био продкуцията и ГМО.

Съгласен съм на 100% за Е-тата. Дори като купувам хляб гледам „съдържанието“. Примерно бял хляб означава брашно тип 500 (ситно смляно), вода, сол и мая. В краен случай може да има подобрители, но това означава, че брашното е кофти и му липсват съставки, предимно глутен (това е което прави тестото лепкаво и като се опече хляба не се разпада). Брашно с по-голям номер значи е било смляно по-едро, което прави и вкуса на хляба по-кофти, пък и съм сигурен, че се крие причина, за която не искам да знам. Изключение правят типвите и т.н., които са си с идеята да са кофти. Черният хляб има по-малко въглехидрати и повече глутен, така или иначе, ако нямате здравословни проблеми по-добре си карайте с белия. Ако случайно има нещо допълнително посочено като съставка – купете си друг. Аз лично не си купувам хляб от фурна. 0 гаранция какво има вътре (от опит). Но това си е лично мое решение и не го натрапвам на никой и не бих спорил. Мляко, което е <2% е пълен боклук и 90% разредено сухо мляко. До колкото знам (в зависимост от кравата) маслеността е около 4-5%. Ако си купуваш мляко от село го купувай веднага след като го издоят (т.е. кибичиш пред фермата в 7ч. вечерта), веднага след това го смесват с други млека и го разреждат с вода. До няколко часа се разваля. От магазина предпочитам да си купувам „Роса“, не знам защо им имам най-голямо доверие. Млекопреработвателните предприятия използват млякото за масло, сирена и кашкавали и каквото остане го продават за мляко. Грубо казано, колкото по-малко % е толкова повече неща са направили преди това с него. Каквото остане го правят на сухо мляко.

Киселото мляко е 99% боклук, без значение какво пише и кой го е произвел. Данон са най-големия боклук, те изкупуват мляко от региони, които другите производители избягват, защото не покриват техническите изисквания. Активия не е мляко и дори не опаковката не претендира да е такова, въпреки маркетинга. До колкото знам се прави от соеви продукти. Но да си го правиш в къщи е твърде трудоемко и за това ядем по-малко от каквото има. Тук био-то по традиция е по-качествено, пък и цената му не е някаква непосилна.

За сега толкова, темата е неизчерпаема мисля да пиша и още …

Written by venimus

11 декември, 2010 at 20:17

Публикувано в Хейт

Opera 10.5: Drop dead Firefox, the king is back!

2 Коментари

След като излезе 10.5, реших да започна една серия от статии, с които да развенчая някои от митовете за браузърите станали част от нашето ежедневие. Пък знам ли, може дори да ви накарам да минете към „врага“.

§I. Кой не знае Опера, кой не е чувал за него?

И все пак масово хората го смятат за треторазряден браузър за гийкове и други хора без нормален живот. Малко или много това се дължи на масовото промиване на мозъци за firefox и безпочвените слухове,  че не струва. В интерес на истината, хората, които съм срещал и плюят европейския браузър, всъщност масово са го виждали само като линк за даунлоуд или записан на безплатен диск към списанието. Малка част са го пробвали и са се отказали просто защото „не прилича на лисицата“.

Все още витаят и слухове, че „страниците не се отварят както трябва“. Наистина има и такива, но единствено по вина на създателите й. Аз като уеб девелопер смело мога да изтъкна, че някои сайтове не се виждат просто защото са написани неграмотно и са „кърпени“ за различните браузъри поотделно, лошото е че под различни се разбира IE и firefox (тук-таме safari). Кърпенето пък е нужно по простата причина, че браузърите си интерпретират по-засуканите части от кода на страницата както им кефне. До скоро писането на HTML+CSS се правеше да работи на IE после с малко бърникане на Firefox(Mozilla). В последствие популярността на лисицата доста набъбна (до към 15% ползваемост) и започна да се гърми под път и над път за края на Internet Explorer. На практика години след това IE още доминира сред потребителите, а на сцената се появиха Chrome и Safari 4 (парадоксално, но преди това най-ползваният браузър под OS X беше Internet Explorer за Mac). Та напоследък повечето уеб девелопери пишат сайтовете си за FF и ги донагласят за IE.

Очевидно в цялата тази ситуация, Опера бива пренебрегнат и въпреки, че енджинът му е признат за най-точно поддържащ стандартите на W3C, огромните разлики с интерпретацията на IE на CSS и HTML отказват повечето програмисти. Получава се порочен кръг. От една страна Опера е пренебрегван от потребителите, защото сайтовете „не работят“, от друга страна, програмистите не се съобразяват с него, защото потребителите му са малко, от трета страна се пропагандира как лисицата е най-доброто и как има повече потребители от Опера и ще смачка IE.

Прочетете остатъка от публикацията »

Written by venimus

3 март, 2010 at 02:55

Публикувано в 1, Хейт

Червен пръстен (Blog challange #2) 18+

11 Коментари

Сали беше типичен представител на малцинствата. Който го опознаеше, веднага би си помислил, че стереотипите са базирани на неговата особа. В последствие най-вероятно би съжалил, че изобщо го е срещал,  но всъщност той не беше зъл човек. Просто немотията беше твърде силен фактор в неговия живот, дори непреодолим, но пък не можеше да се оплаче, че съвсем няма късмет.

Прочетете остатъка от публикацията »

Written by venimus

31 януари, 2010 at 03:25

Публикувано в 1

Twitter трик – Повече преследвачи от следвани

with one comment

Сигурно сте забелязали акаунти които следват 2-3ма, а тях ги следват стотици и пак участват в дискусиите и т.н.

Целта на това е повишаване на авторитета на автора – повечето статистически програми и сайтове за следене на туитър акаунти придават голяма тежест на съотношението following:followers

Трикът е сравнително елементарен:

1. Правите си private list и вкарвате в него всички.

2. Махате тези, които не искате да ви се броят от основния списък с unfollow. Внимавате да не полвате block!

3. Следите вече този списък за таймлайна.

Недостатъкът е, че много хора може да ви се обидят или най-малкото да спрат да ви следват, защото за тях изглежда, че вие спирате да ги следвате.

Най-безопасното е да вкарате в такъв списък туитъри, които така или иначе не ви следват и разните новинарски ботове.

Друг недостатък е, че вашите статуси не излизат в този списък и в уеб интерфейса в списъците може да го няма полето за писане (в някои от режимите). Т.е. за да е максимално ефектна такава организация и да е удобно, е най-добре да ползвате някакъв страничен рийдър. Едит: За да излизат вашите статуси, трябва да се вкарате в списъка, става като кликнете на броя на туитовете си и там излиза възможността да се добавяте в списъци. Но забелязах, че retweet-овете не излизат, ако оригиналният автор не е в списъка.

Ако използвате страничен софтуер за туитване, който не поддържа списъци, трикът няма да ви свърши работа.

Много туитъри просто не следват другите, а разчитат на replys и mentions (т.е. това което съдържа @user), които излизат в таймлайна им дори да не следват източника. Но това ако не сте някоя популярна личност или бизнес акаунт, не е много подходяща стратегия.

Written by venimus

25 януари, 2010 at 14:28

Публикувано в Късо без захар

Tagged with , , , ,

Луди, луди баби!

15 Коментари

Като ви кажат луда баба, кои са първите асоциации, които си правите? Ето ги моите (в обратен ред):

5. Кралица Елизабет 2

Една от най-известните баби на Земята. Бих я категоризирал с тихите луди. Всеки е гледал разни филми, където кралицата за няколко секунди се появява с цикламен костюм, боне и кученце. Вярно, че е базик, но ролята на монарха вече е екстравагантна прищявка. Според скорошна информация, тя струва на британците 4 милиона лири годишно. Вероятно с цел малко да се разсее този стереотип през 2009 излезе биографичен филм „Младата Виктория“ – не съм го гледал, ще ми е толкова интересен колкото 2ч. филм за Биг Бен. Но филмът е за баба й. Пък и кой би предположил, че тя някога е била млада? 😀

____________ Прочетете остатъка от публикацията »

Written by venimus

24 януари, 2010 at 21:54

Публикувано в 1

Mutetube Idol

2 Коментари

Макар и със закъснение реших да екстрактна най-значимите музикални постижения за изминалото десетилетие:

10

Кой (изпълява)?

Започваме разбира се с един от стълбовете на съвременния етно-рок/поп-фолк/гюбек-салдъ/други стилове

Радка Куршума – Огнеборецо Мой (1999)

Как (попадна тук)?

Макар да е VHS рип от зората на Интернет и реално не е от последното деситилетие, напоследък стана особено популярна и актуална основно по 2 причини: Уеб 2.0 и Бойко Борисов

Що (е на това място)?

Все пак е фейк, макар по нищо да не отстъпва (или се различава) от тогавашните хитове, а в някои случаи дори ги задминава.

______________________

Прочетете остатъка от публикацията »

Written by venimus

16 януари, 2010 at 07:38

Публикувано в 1